Vajrasana, l’amiga de la digestió

VajrasanaVajra” vol dir diamant o llamp en sànscrit i “asana” vol dir postura. La traduïm doncs com a “postura del diamant” o “postura del llamp”.

És una postura de meditació que permet mantenir l’esquena vertical i estable de forma fàcil. Ens ajuda així a compensar les males postures d’esquena que sovint adoptem durant el dia. És la millor postura per practicar meditació en cas de patir ciàtica.

És una molt bona postura per la regió pelviana. Ajuda a millorar desordres menstruals en les dones i venes varicoses als testicles en els homes. És també una bona postura per alleujar les morenes.

Vajrasana és una gran postura per la digestió, ja que augmenta l’eficiència de tot el sistema digestiu. Practicada després dels àpats, ajuda a millorar la digestió de forma notòria. Et recomanem que després de dinar o sopar, seguis en vajrasana entre 5 i 10 minuts amb els ulls tancats i respirant calmadament.

És una postura calmant per al sistema nerviós, especialment si es practica amb consciència respiratòria, i ens porta cap a un estat de calma mental ideal per fer una pràctica meditativa.

Vajrasana no serà adient si tens lesions a genolls o turmells. I en cas que peus i cames siguin poc flexibles, necessitaràs adaptar-la. En cas que costi estirar els peus, t’hi pots posar un coixí a sota. Si tiba la part anterior de cuixes, posa un coixí o manta entre cuixes i cames.

Per adoptar-la, posa’t de genolls amb les cames juntes sobre una màrfega o una manta i deixa separar els talons mantenint els dits grossos dels peus junts. Asseu-te sobre els talons i deixa l’esquena i el cap verticals, respectant les corbes naturals de la columna vertebral. Relaxa les espatlles i els braços i deixa reposar les mans sobre les cuixes. Tanca els ulls i relaxa la cara.

Tingues molta cura de no inclinar l’esquena cap endavant. És un gest que faràs de forma inconscient si et molesten els peus o les cames. Si és el cas, posa les adaptacions que hem comentat i deixa que l’esquena retorni a la vertical.

És possible que aquesta postura et costi de mantenir durant una estona al començament. Però si la practiques amb regularitat i amb les adaptacions necessàries, veuràs com mica en mica pots estar-hi més estona i gaudir-ne dels beneficis.