Fas servir els “sit bones”?

seureSi observes i palpes les teves natges, notaràs que hi ha un os a cada una d’elles: els ísquiums. Saps com li diuen els anglesos a aquests ossos? “sit bones”, és a dir, “ossos de seure”. I és un nom més que encertat, perquè sempre que seiem ho hauríem de fer notant el contacte d’aquests ossos sobre la superfície on som asseguts.

A l’hora de seure és molt important que la pelvis estigui ben posicionada per donar suport al tronc. En una posició correcta, notarem el contacte dels ísquiums a la cadira i la part baixa de l’esquena ha de quedar lleugerament arquejada cap a dins (és la seva corba natural).

Si a l’hora de seure avancem els ísquiums endavant i corbem la zona lumbar cap enfora, tota la pressió i l’esforç queden emplaçats a la musculatura, lligaments i discs vertebrals. I en aquest cas comencen a aparèixer dolors i tensions a la zona lumbar i, al cap del temps, hèrnies discals.

Prevenir aquest problema està a les teves mans. Pren consciència de la teva postura sempre que seguis: observa que els ísquiums contactin la cadira i permet que la columna vertebral adopti la seva forma natural de “S”, mai deixis que la teva columna vertebral sembli una “C”.

A banda de preocupar-nos de seure correctament, hem de pensar que el nostre cos no està preparat per estar assegut moltes hores, no és una postura natural per nosaltres. És doncs convenient aixecar-se de tant en tant i caminar una mica. I també convindrà practicar alguna activitat que ens permeti enfortir i flexibilitzar la musculatura i donar espai i llibertat a la mobilitat de les articulacions.

La teva salut és a les teves mans. Cada un dels teus hàbits es veu reflectit en la teva salut actual i futura. No esperis a que el cos es queixi!.