Sessions en directe (Zoom)

Hatha Ioga

Ardha Chandrasana

Dediquem la sessió a la Mitja Lluna. Busquem portar el cos cap aquesta disposició d’extensió lateral en que obrim un dels costats. Fem diferents variants d’aquesta asana per a que puguis observar com de diferent has de treballar i com de diferent són les sensacions segons digui la teva relació amb el terra i amb la força de la gravetat.

Des d’una Mitja Lluna molt gentil, sense esforç, estirats sobre l’esquena, fins a una Mitja Lluna més demandant i activa posant un genoll al terra.

Per fer aquesta pràctica necessites un suport (coixí, tovallola o manta) per posar el genoll o un maluc al terra i protegir-los de la duresa.

Ioga Suau

Flexibilitat corporal

La flexibilitat ens aporta mobilitat a les articulacions i, per tant, amplitud i facilitat de moviment. Quan acumulem rigidesa i tensió, restem flexibilitat i els nostres moviments es veuen dificultats.

Si acostumem a adoptar postures estàtiques moltes hores (com estar asseguts), hi ha zones que sistemàticament es van tancant i tornant rígides. Si treballem o fem accions sota tensió, també provoquem rigidesa. I, finalment, si practiquem esports que tonifiquen la musculatura i no acabem amb una bona sessió d’estiraments, també acabem tornant el cos rígid.

Amb aquesta pràctica buscarem estirar diferents parts del cos. A l’estirar-les creem espai i guanyem mobilitat i sensació d’amplitud.

Per fer aquesta pràctica necessites una cadira i una manta o tovallola grossa (si fas la sessió presencial a Satya, NO has de portar la cadira).

Ioga Dinàmic

Torsions

Les torsions tenen un efecte desestressant per l´esquena y per la ment. És un molt bon treball en canvis d´estacions com la primavera i la tardor ja que ens ajuden a equilibrar el sistema digestiu i a guanyar mobilitat en la columna i desfer-nos de la tensió nerviosa. Aquesta és una pràctica dinàmica de torsions, en la que ens enfoquem en la respiració per a fer tots els moviments de la forma més conscient possible, obtenint així tot el benefici de la pràctica.

No necessites material específic per fer aquesta pràctica.