Ioga dinàmic

La sessió de ioga dinàmic, te la seva base en el hatha ioga però posant més èmfasi en la pràctica corporal per arribar a equilibrar cos i ment.

Els primers minuts de la sessió els dediquem a crear un estat de disponibilitat i presencia, buscant desfer-nos de tensions i portar la ment cap a “l’aquí i ara”.

En la pràctica de ioga dinàmic, hi ha més protagonisme de la pràctica de “vinyasa” o encadenaments dinàmics de postures corporals que es coordinen amb la respiració. Caldrà que la ment estigui totalment present en l’acció corporal i en la respiració per tal d’ajustar l’encadenament al propi ritme respiratori i a les pròpies possibilitats corporals.

Aquests encadenaments, per una banda ens seran útils per a escalfar i preparar el cos, però també per a centrar la ment i enfocar-la cap a la pràctica deixant de banda les tensions i deixant de banda tots aquells pensaments que fan referència a passat i futur per tal de centrar-nos en el moment present.

Els encadenaments (vinyasa) es combinen amb postures estàtiques (asana) que es mantenen durant un temps, buscant sempre l’equilibri entre la fermesa-estabilitat (sthira) i la comoditat-benestar (sukha) dins de la postura. Busquem l’acció sense provocar tensió ni al cos ni a la ment.

Finalitzem la pràctica amb uns minuts de relaxació que ens permet assimilar i interioritzar tot allò que s’ha fet a la pràctica.

En conjunt és una pràctica que resulta més intensa a nivell físic que una pràctica regular de hatha ioga. En aquest sentit, és important que ens comuniquis les teves lesions i dolències per tal de poder avaluar si és una pràctica que et pot resultar o no convenient.

També és important destacar que al practicar ioga dinàmic no s’ha de competir, comparar-se amb el del costat ni voler arribar a postures que el cos no pot assolir. Això només porta a forçar el cos i a estressar la ment, cosa que t’allunyaria totalment dels objectius que es persegueixen.

És molt important que tu, com a practicant, prenguis consciència del punt on et trobes i ajustis la pràctica a les teves característiques personals. Escolta el teu cos i comunica qualsevol incomoditat o molèstia que aparegui a la persona que dirigeix la sessió per tal que et doni les instruccions d’ajust necessàries.

El màxim benefici l’obtindràs quan ajustis la pràctica aplicant el concepte de fermesa i comoditat (sthira-sukha), de manera que les teves accions no arribin mai a la incomoditat ni a forçar.

En una pràctica en grup serà important respectar al màxim la puntualitat a l’hora de començar i també el silenci i centrament durant tota la pràctica tan per tu mateix com per respecte a la resta de practicants.