Adho Mukha Svanasana

hatha ioga adho mukha svanasana

La postura del gos cara cap avall. Adho: cap avall; Mukha: cara; Svan: gos; Asana: postura. També és coneguda com la postura de la piràmide. És una asana amb uns efectes molt beneficiosos a diferents nivells.
A nivell físic ens ajuda a estirar la part posterior de cames i cuixes, obre la zona toràcica, flexibilitza les cintures pelviana i escapular, corregeix la postura a nivell vertebral i enforteix braços, cames i tors.
Orgànicament, te efectes positius sobre el sistema digestiu, el sistema circulatori i el sistema respiratori. Aporta rec sanguini cap el cervell, millorant també el funcionament de totes les funcions mentals i del sistema endocrí.
A nivell emocional i mental ens porta a estats de calma. És molt bon treball per apaivagar l’estrès i reduir l’ansietat lleu. És una postura revitalitzant a nivell energètic.

“Es diu que és la postura de l’eterna joventut.”

Però cal tenir també en compte les possibles contraindicacions! No serà una postura indicada si pateixes hipertensió arterial, mal de cap, síndrome del túnel carpià o alguna lesió de colze o espatlla que impedeixi l’acció necessària amb mans i braços.
Quan la practiquis, recorda:

  • Obrir bé els dits de les mans per tal de donar una bona base de sustentació.
  • Dirigir ísquiums cap el sostre, allargant la línia que va des de les mans fins al sacre. Per la part del davant del tronc, la sensació és que el pit s’apropa als genolls.
  • Relaxar el cap, deixant que la zona cervical estigui ben tranquil·la i tot pugui fluir a través del coll cap el crani.
  • Deixar els peus separats a l’amplada de malucs o, fins i tot, una mica més. I no t’amoïnis si els talons no arriben al terra.

I, sobretot, troba l’equilibri entre l’esforç i la comoditat (sthira sukha), de manera que no creïs tensió al teu interior quan la practiquis. Aprofita per aprofundir en la respiració, allargant el temps d’expulsió de l’aire que, gràcies a la posició de semi-inversió, es veurà afavorida.
Ah! i no t’aixequis de cop. Quan acabis, asseu-te sobre talons i reposa el front al terra, deixant els braços relaxats.
Practica-la uns minuts i revitalitza cos i ment!