Sèrie d’alliberament energètic (Pawanmuktasana 3)

Pawanmuktasana 3Les tensions, els mals hàbits o el sedentarisme, poden generar bloquejos corporals que es converteixen en obstacles per a la lliure circulació energètica. I quan l’energia no arriba o arriba de forma deficient a alguna part del cos, es produeix un mal funcionament que s’acaba traduint en una manca de salut.

Els moviments d’aquesta sèrie t’ajudaran a desfer aquests bloquejos i, per tant, a reactivar i millorar la circulació fluida de l’energia per teu cos. És una sèrie creada per Swami Satyananda Saraswati (1923-2009), mestre yogui de la India, creador de la Bihar School of Yoga.

Fes la sèrie de forma gradual, començant per poques asanes i incorporant-ne més a mida que ho vegis factible. Ajusta també el número de repeticions. Si el teu cos acumula molta rigidesa, et recomanem que facis primer la sèrie articular (Pawanmuktasana 1).

Aquesta sèrie no és adient si tens lesions als genolls o pateixes ciàtica.

Practica amb una ment atenta, observant els moviments i les sensacions quan els fas. Evita entrar en moviments automàtics.

Les especificacions que es donen estan pensades per persones practicants de ioga que coneixen com fer les asana d’aquesta pràctica. És important conèixer com construir i desfer cada asana, així com les alineacions corporals correctes en cada cas.

Si no ets practicant habitual de ioga o no coneixes algun dels asana proposats, consulta’ns abans de fer la pràctica. És molt important poder practicar amb un professor que et pugui adaptar i corregir allò que et pot perjudicar.

No ens fem responsables d’un mal ús d’aquesta pràctica

Vull rebre la pràctica "Sèrie d'alliberament energètic (Pawanmuktasana 3)" per correu electrònic

Nom (*)

Cognom (*)

Correu (*)

* Dades obligatòries