Ioga Nidra

ioga nidra

El ioga nidra és una tècnica de meditació i relaxació que deriva d’una antiga pràctica tàntrica anomenada Nyasa. El yogui Swami Satyananda Saraswati va recuperar aquesta antiga pràctica i la va adaptar als nostres temps. És una meditació guiada en la qual es redueixen les distraccions de la ment i s’arriben a uns estats de relaxació física, emocional i mental profundes i conscients.

És una pràctica reconstituent per a cos i ment que, a més a més, permet millorar l’esquema corporal, la capacitat de concentració, desenvolupar la memòria, augmentar el coneixement, la creativitat i descobrir el nostre potencial interior.

La sessió s’inicia amb una preparació respiratòria i una sèrie de moviments corporals suaus que tenen com a objectiu distendre la musculatura, afluixar les tensions emocionals i disposar la ment a un estat de presència i calma. Tot plegat ens permetrà preparar el cos i la ment per fer la pràctica de ioga nidra d’una manera còmoda, serena i present.

Per fer la meditació guiada, ens estirem i ens quedem en quietud. És important que el cos estigui ben còmode i que tinguem tot el necessari per tal de romandre immòbils al llarg de tota la pràctica.

Tota la pràctica és guiada, només cal escoltar i fer allò que es proposa. Es treballa a través de la relaxació de diferents parts de cos, de l’observació i conteig de la respiració, del desenvolupament de sensacions oposades i visualitzacions. Tot plegat aconseguint una relaxació profunda a tots els nivells.

El ioga del son conscient

En tot moment hi ha consciència del que es fa, si bé és cert que hi ha el risc d’adormir-se si es te poca pràctica. Adormir-se no es l’objectiu, la intenció ha de ser la de romandre despert al llarg de tota la pràctica.

Podem dir que el ioga nidra és un estat de son plenament conscient i lúcid, en que la ment arriba a un estat entre la vigília i la son. En aquest estat, la consciència pot contactar amb el subconscient i l’inconscient permetent que el potencial que hi ha en aquests nivells es pugui manifestar. És doncs una eina molt potent per a desfer-nos de tot allò que ens crea conflictes interns i per a potenciar els aspectes positius que ens poden fer créixer i evolucionar com a persones.

Recorda que en una pràctica en grup serà important respectar al màxim la puntualitat a l’hora de començar i també el silenci i centrament durant tota la pràctica tant per a tu com per respecte a la resta de practicants.