Jathara Parivrttanasana

Jathara Parivrtta

Postura de la rotació de l’abdomen. Jathara: estómac o ventre; Parivrtta: rotació; Asana: postura.

És una postura de torsió de la columna vertebral que flexibilitza la musculatura de l’esquena i dona fluïdesa a la columna. A la vegada, tonifica els nervis espinals, millorant la seva funció.

Alleuja el mal d’esquena de tipus muscular deguts a males postures, immobilitat o sobrecàrregues, afavorint l’estirament i relaxació de la zona. També resulta d’ajuda en cas d’escoliosi, afavorint un suau reequilibri.

La torsió té un efecte directe sobre la zona abdominal. Per la posició, s’exerceix un massatge a totes les vísceres abdominals que ajuda a millorar el funcionament de l’estómac, intestins, pàncrees, melsa, fetge i ronyons. És una molt bona postura per a combatre l’estrenyiment i té un efecte drenant que ajuda a eliminar toxines.

És reequilibrant pel sistema nerviós i ajuda a alleugerir l’estrès, la depressió lleu i l’ansietat. I també afavoreix l’equilibri entre cos i ment. Habitualment, la ment està excessivament activa i el cos cansat i mancat d’energia. Aquesta postura ens ajuda a retornar-los a una relació més equilibrada.

 

És ideal per flexibilitzar l’esquena, activar el sistema digestiu i reequilibrar-nos.

Hi ha diferents variants: cames estirades, cames flexionades, una sola cama flexionada, … però sempre exercint aquesta acció de torsió sobre la columna i sobre l’abdomen.

Has de posar especial atenció en cas de tenir hèrnia discal. Pot ser que la torsió no sigui una bona opció en aquest cas. Si en tens, adopta-la amb lentitud i observa com et sents.

Quan la practiquis, recorda:

  • Les espatlles i braços han de poder descansar al terra. Si les cames no arriben al terra, posa un coixí o manta a sota per tal de que cames i peus quedin també recolzats i relaxats.
  • Et recomanem que tanquis els ulls i t’obris a l’observació de sensacions, estan ben present en el que passa al teu interior.
  • Practica-la sempre de les dues bandes i estigues el mateix temps d’un costat i de l’altre (excepte en cas de patir algun desequilibri que recomani estar més temps en un costat).
  • Important! No la practiquis amb l’estómac ple.

Un cop adoptada la posició, deixa relaxar tot el cos i permet que la respiració s’expressi de forma natural. En la mesura que et relaxis i respiris en la posició guardant la quietud corporal, els teixits més profunds cediran de forma natural i el sistema nerviós trobarà el seu equilibri.

Una postura amb molts beneficis. Anima’t a practicar-la!